luni, 1 noiembrie 2010

Eşti şi tu un Iuda?


   S-ar putea să rămâneţi stupefiaţi , dacă până acum nu aţi aflat că fiecare dintre noi e un Iuda.Cu siguranţă, toţi ştiţi cine a fost Iuda. Iuda a fost unul din cei doisprezece apostoli ce l-au urmat pe Isus.
   Când Isus i-a trimis pe cei doisprezece să propovăduiască Evanghelia, le-a spus următorul lucru :"Vindecaţi pe bolnavi, înviaţi pe morţi, curăţiţi pe leproşi , scoateţi afară dracii. Fără plată aţi primit , fără plată să daţi."
   Cum ar putea un Iuda contemporan să vindece bolnavii? Fiecare dintre noi trăim în compania oamenilor bolnavi fizic, psihic sau emoţional. Atunci când durerea macină trupul , îmbrăţişarea ta are puterea de a oferi sănătate. Atunci când nervii par a fi slăbiţi şi îngrijorările aleargă să se adăpostească la căldura minţii unuia dintre părinţii tăi , cuvintele tale pline de har pot aşterne pacea. Atunci când lacrimile ard obrajii , privirea ta plină de înţelegere şi compasiune ajută la cicatrizarea rănii.
   Al doilea lucru pe care era nevoit să-l îndeplinească era învierea morţilor. Dificil , nu? Noi , avem puterea de a învia oamenii , doar că nu ştim să ne-o folosim , iar alteori suntem prea egoişti ca să o facem. Dacă o persoană se confruntă cu păcate care-l ademenesc zi dupa zi , îi storc vlaga precum o plantă absoarbe apa, nu trebuie să facem nimic mai mult decât să ne plecăm pe genunchi şi să-i cerem Lui Dumnezeu ca dragostea Lui nespus de mare să-i inunde inima persoanei respective. O rugăciune , poate transforma cadavrele în adevărate modele ale frumuseţii.
   Doamne , cum să curăţ eu leproşii? Cum aş putea să stau în faţa lor şi să le "admir" hidoşenia trupului? Fiecare dintre noi ne lovim de complexe de inferioritate şi în fiecare dimineaţă atunci când ne uităm în oglindă spunem: "Hey.Sunt eu. Imaginea ce o privesc e fără doar şi poate grotescă." Fiecare individ ce priveşte lucrurile astfel are nevoie de ajutor , şi doar pentru asta există prietenii. Nu uita să-i spui prietenei tale că arată grozav , atunci când şi-a cumpărat o bluză nouă , că astăzi e chiar frumoasă pentru că părul ei e aranjat altfel. Complimentele făcute cu suflet , reuşesc să cucerească sute de inimi.
   Voi reuşi vreodată să alung "dracii" ce mă omoară în fiecare zi câte puţin , ce câştigă tot mai mult teritoriu cu fiecare zi ce trece , ce mă fac să devin un sclav al viciilor care l-a inceput mi s-au părut infime? O să reuşesc şi nimic nu mă poate opri , pentru că perseverenţa e la ea acasă, iar motto-ul meu sună astfel :" Lupta , căci mereu vei fi mai mult decât biruitor prin El."
   Punctul culminant îl constituie faptul că Iuda a fost vânzătorul , dezertorul , cel ce-a trădat doar pentru a-şi satisface propriul ego. În fiecare zi , în fiecare oră eşti şi sunt un Iuda , un vânzător pentru că minciunica pe care-ai spus-o s-ar putea să iasă la iveală şi să-ţi ruineze planurile , împrumutul pe care l-ai făcut cu gândul sa nu returnezi niciodată banii te mănâncă pe dinăuntru. Tu , nu vinzi pe altcineva ci propriu-ţi suflet, aşa zisului destin şi speri din toată inima ca acesta să fie in favoarea ta.
   Iuda , l-a vândut pe Isus doar pentru treizeci de arginţi, un preţ estimabil ... dar care nu s-a ridicat nici măcar o dată la nivelul lui Isus , care era inevaluabil. În intrecerile noastre , in alergarea noastră nebună după împlinire ne vindem pentru treizeci de arginţi, chiar dacă ştim că preţul nostru e incontestabil grandios.
   Deznodământul , nu e unul fericit deoarece Iuda sfârşeşte prin a se sinucide. Ştii , şi tu ai dat piept, în momentele precedente cu actele de suicid. Atunci când eşti oarecum euforic şi simţi că trebuie să daruieşti puţin din iubirea ta fiecărei persoane pe care o întâlneşti , tu alegi să te interiorizezi şi să afişezi o mască de îmbufnat. Te-ai sinucis , pentru că nu ai avut curajul să oferi.









P.S. : Ai şansa de a sfârşii în alt mod, devenind fiu/fiică de Rege în eterna împărăţie a Raiului.



10 comentarii:

  1. incerci sa daruiesti iubirea si fericirea pot zice fiecarei persoane pe care o intilnesti dar cind observi ca unii sunt deranjati de manifestarile tale de fericire si de incercarea de a le arata cit ii iubesti atunci clar ca te interiorizezi si si afisezi acea masca:d deoarece unii nu pot intelege ca u esti fericit;) pt unii e pacat sa iti exteriorizezi acea iubire si fericire ce provine din ea:D nu te-ai sinucis...din contra altii te ucid pe tine...asta e opinia mea

    RăspundețiȘtergere
  2. In sfârşit , ai dreptate.
    Nu am abordat problema din ambele puncte de vedere , dar unii chiar acţionează după şablonul pe care l-am descris.

    RăspundețiȘtergere
  3. la ce rost sa'ti areti dragostea , cand cei din jur toti sunt predispusi in satisfactia ego'ul si plini de rautate ?
    la ce rost sa ii ajuti pe cei din jurul tau cand nimeni nu mai vrea sa fie ajutat, cand parerile lor conteaza maimult decat un ajutor de la un prieten?
    la ce rost sa mai ai incredere in cineva cand in secunda urmatoare nu stiu cum sa mai scoata barfe pe la spatele tau?
    la ce rost toate astea? cand se pare ca nimeni nu se mai intelege cu nimeni ?

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt de părere că merită sacrificiul chiar dacă rişti să fi ridiculizat sau jignit.

    Nici măcar o dată nu ai fost plin de răutate. De câte ori ţi-ai dorit să fi ajutat,dar ogoliul îţi dădea ghes să îl respingi? De câte ori n-ai căzut şi tu în capcana bârfei?
    Nu am dreptul să le reproşez ceva celorlaţi , dacă eu nu fac acel ceva.

    Fii schimbarea pe care vrei s-o vezi în ceilalţi!
    Fii un model şi fii sigur că vei fi observat (apreciat chiar , dar totuşi din umbră).
    P.S. : Am o nădejde (speranţă) care nu înşeală , şi de aceea sunt gata să-mi asum riscul în a fi diferită , oricarea-ar fi preţul.

    RăspundețiȘtergere
  5. nu spun ca nu merita sacrificiul...
    dar cand vezi ca totu in jur e doar lacomie ?
    ce mai poti face ?
    si orice schimbare ai face in viata ta nimeni nu va observa pentru ca toti sunt prea preocupati de ei insasi...
    si eu sunt de parere ca totusi, ca nu poti sa iti asumi riscu cu oricine ...
    asta e doar parere ...
    nu spun asta ca si cum te-as cunoaste..da asa sunt eu ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Da , îţi înţeleg nemulţumirea.
    Din nefericire nu toţi oamenii sunt deschişi la schimbare sau să devină o schimbare.
    Îţi asumi riscul abia după ce ai luat nişte chestiuni în calcul. Dacă îţi asumi riscul nu înseamnă că o faci alandala, fără noimă.
    P.S. : Nu încetat să fii ceea ce ai fost creat/ă să fii.

    RăspundețiȘtergere
  7. nu e neaparat o nemultumire ci mai mul o parere ...
    pe multi am auzit k sunt deschisi la idei , la o schimbare in viata lor...
    si multi imi cer parerea despre anumite treburi,
    dar la ce rost daca ei fac tot cum vor ?
    miam asumat rscu de atatea ori incat am uitat sirul lor...
    Eu am decis ca sa nu las pe nimeni sa incerce sa ma schimbe...
    ci ca sa ma acepte asa cum sunt...
    cu defecte, calitati...
    doar asa putem sa deschidem ochii celor din jur, fiind diferiti...
    intro lume gen turma ...

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu devia de la subiect. În nici un caz nu făceam aluzie că ar trebui să te laşi modelat de ceilalţi, devenind într-un final cu totul altcineva decât eşti.
    Pe aceeaşi chestiune insistam şi eu în comentariile anterioare: Fii ceea ce ai fost creat să fii. Începe schimbarea în care tu eşti principalul voluntar.

    (Sper că am reuşit să lămuresc câte ceva. Dacă mai ai vreo întrebare, sunt chiar aici.)

    RăspundețiȘtergere
  9. oh draga...nu cred k deviam de la subiect ...
    ci toate au cam acelasi inteles sau se leaga de subiectul nostru.
    stiu ca vei fi aici , atat timp cat este blogul tau este datoria ta sa raspunzi cititorilor fie ca vrei fie ca nu vrei

    RăspundețiȘtergere
  10. eu zic ca daca nu vor sa le aratzi dragostea tunci arata-le ce a arata neemia poporului Israel:)))le dai in freza=)))si atunci vor striga sa le oferi dragoste=)))

    RăspundețiȘtergere

Poţi să-mi vorbeşti, fiindcă-mi place să ascult!