joi, 7 martie 2013

Jalnic de iubitori


În 20 de ani de viaţă nu am cunoscut un om care să nu-mi vorbească cel puţin o data despre iubire. Toţi simţim nevoia să împărtăşim cu ceilalţi sentimente pe care le-am avut cândva sau poate le experimentăm şi în prezent. Am devenit sau poate chiar ne-am născut dependenţi de iubire. Există atât de multe tipuri de iubire încât nici măcar noi nu ştim cum să definim ceea ce simţim. Toate tipurile de iubire s-au născut din nevoia omenirii de a se putea justifica atunci când rămâne fără replică în faţa oamenilor care-şi pun inima pe tavă. 

Eu una cunosc patru categorii mari ale iubirii pe care le-am găsit prin cărţi sau i-am auzit pe oamenii învăţaţi vorbind despre ele. Oamenii vorbesc despre ele folosind termenii greceşti: eros, philia, storge şi agape. N-o să mă apuc să explic ce înseamnă fiecare dintre acestea fiindcă cel care-i interesat poate să dea destul de uşor un search pe Google şi să afle cum stă treaba. Ideea nu e să ştii ce înseamnă, ci să fim conştienţi că de multe ori am folosit drept scuză un anumit tip de iubire doar ca să scăpăm de o persoană care nu îndeplineşte caracteristicile idealului nostru. 

Suntem aproximativ 7 miliarde de omuleţi pe Pământ şi fiecare vorbeşte despre dragoste, chiar şi din cele mai întunecate colţuri auzi ecourile iubirii. Drept e că nu toţi înţeleg cu adevărat ce înseamnă iubirea, dar cred că în totalitate nu o să poată-nţelege nimeni. În schimb, toţi se găsesc să-şi dea cu părerea şi să spună ceva despre iubire. Dragostea are cele mai multe definiţii şi dacă vrei un citat despre ea sigur o să găseşti milioane.(unul sigur e al meu şi celălalt al tău)

Ce vreau să zic de fapt e că toată tărăşenia despre iubire, toate evenimentele astea care ne prind în cercul vicios al dragostei, ne fac să uităm că există şi alte lucruri pe pământ. Ajungem toţi să definim şi să scrie despre iubire, dar uităm că putem spune lucruri frumoase şi despre pufuleţi sau mere. Ne place iubirea şi ne place să iubim(cel puţin atunci când se presupune că noi chiar iubim)!

Îmi place să scriu despre iubire, dar când văd că doar despre asta pot scrie mă simt jalnic. Noi - îndrăgostiţii de iubire ajungem să fim jalnici de cele mai multe ori! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Poţi să-mi vorbeşti, fiindcă-mi place să ascult!