vineri, 18 ianuarie 2013

Interviu cu fotograful Steve - "E nevoie să fii original tot timpul"

Ştefan Palfi este cunoscut de cei mai mulţi sub pseudonimul Steve, acesta fiind unul din tinerele talente fotografice ale Bistriţei. Şi-a făcut loc prin forţe proprii pe piaţa bistriţeană şi nu numai. Vestea despre el s-a transmis de la unul la altul, astfel a reuşit să-şi clădească un nume şi să-şi găsească clienţi fideli.

Drumul spre reuşită nu a fost uşor fiindcă aparatura de care avea nevoie nu era atât de ieftină.A luptat din greu pentru a face ca visul său să devină realitate. Primul aparat şi l-a cumpărat din economiile proprii, la fel şi cel de al doilea. Pe al treilea îl are doar de două zile, iar acest lucru a fost posibil economisind bani şi investind multă muncă în visul său.

A devenit un fotograf apreciat şi căutat de mulţi, dar el o să dezvăluie mai multe despre frumuseţea şi misterul pe care îl ascunde fotografia.

1.De cât timp ai o pasiune pentru fotografie?

Nu pot spune cu exactitate de când am această pasiune. De când mă ştiu mi-a plăcut să fac poze, dar când am văzut un aparat DSLR nu am mai putut sa îl las din mână. Acest lucru se întâmpla cu aproximativ cinci ani în urmă.

2. Cum ai început să faci fotografii şi ce aparatură foloseai pe vremea aceea?

Am fost invitat la o zi de naştere unde era şi un fotograf profesionist. I-am luat aparatul ca să mă ,,joc” puţin cu el. Văzând că mă pricep la încadrări m-a luat cu el şi mi-a arătat cţteva dintre secretele unui fotograf. El mi-a explicat lucrurile de bază pe care trebuia să le ştiu pentru a folosi un aparat de fotografiat profesional. Restul informaţiilor le-am luat de pe internet, din cursuri de fotografie, din cărţi sau reviste. Aşa a început povestea mea şi pe atunci foloseam un Nikon D50.

3.Ce fel de fotografii realizezi şi care dintre acestea îţi place cel mai mult?

Realizez fotografii diverse, dar trebuie să recunosc că la început mă axam foarte mult pe fotografiile de peisaj şi detaliu. Acum de la natură merg până la portret şi fotografii de nuntă. Încă natura se află printre prefrinţele mele şi fotografia de nuntă o completează într-o oarecare măsură.

4.S-a transformat pasiunea în meserie şi poţi spune că ai o viaţă de fotograf?


Nu pot spune că am o viaţă de fotograf, fiindcă nu mă ocup exclusiv de asta. Am un serviciu care îmi ocupă cea mai mare parte din timp şi fotografia e încă la stadiul de hobby. Încă sunt la stadiul de experimentare, dar mă bucur că pot învăţa ceva nou şi astfel devin pe zi ce trece tot mai bun. Doar prin muncă poţi progresa.

5.Eşti fanul unei mărci anume de aparate foto şi accesorii?

Trebuie să spun că-mi place firma Nikon pentru că aparatele de la ei mi se pare mai uşor de folosit şi am la îndemână tot ceea ce-mi este necesar atunci când am o şedinţă foto.

6.Mulţi fotografi apelează la pozele alb negru. Când îţi place să faci o fotografie alb-negru şi ce anume determină această alegere?

Sunt momente în care optez doar pentru culoare şi nu fac nicio fotografie alb-negru. Alteori influenţat probabil de starea mea de spirit aleg fotografia alb-negru. Cred că acest tip de fotografie se potriveşte perfect atât pentru portret cât şi pentru peisaj, totuşi trebuie să fii extrem de creativ pentru a putea transmite cât mai bine unele sentimente şi trăiri.

7.Consideri că modelul dintr-o fotografie poate influenţa într-o oarecare măsură calitatea pozei, dar mai mult de atât impactul pe care îl are asupra publicului?

Modelul nu influenţează mult calitatea pozei, dar influenţează foarte mult impactul pe care fotografia îl are asupra publicului. Din această cauză îmi place să aleg modele ale căror feţe nu sunt comune şi trezesc cumva interesul tuturor prin misterul în care sunt învăluite.

8.Majoritatea tinerilor au acum un aparat de fotografiat şi au impresia că pot deveni peste noapte fotografi profesionişti. Care crezi că sunt calităţile ce definesc un adevărat fotograf?


Nu cred că trebuie să ai anumite calităţi ca să fii fotograf profesionist, dar trebuie să ştii cum să-ţi impui propriile idei şi să nu te laşi influenţat de părerile celor din jur doar dacă eşti sigur că ei vor de fapt ca tu să progresezi. E nevoie să fii original tot timpul si să vii de fiecare data cu o inovaţie care să motiveze publicul să aibă fotografii realizate de tine.


9. Care sunt planurile tale de viitor şi prin ce anume o să-ţi mai surprinzi publicul?

În viitor îmi doresc să realizez un calendar cu fotografiile mele, să călătoresc mult pentru a putea surprinde fiecare minunăţie pe care Dumnezeu a creat-o pentru noi. În primul rând ca să ne bucurăm de ea şi apoi s-o fotografiem pentru a o putea ascunde în sertarul cu amintiri.

Câteva dintre fotografiile lui Steve: (mai multe găsiţi pe profilul lui de facebook https://www.facebook.com/stevephotoart )









3 comentarii:

  1. Catt de fain !! You're a special person for me,neamule! >:D<

    M.

    RăspundețiȘtergere
  2. pentru a deveni fotograf profesionist trebuie in primul rand sa ai inclinatie spre arta sa ai cat de cat unochi pt frumos,mai deprate trebuie sa studiezi fotografia atat practic cat si teorie,sa te consulti cu fotografi ce au multa experienta.O fotgrafie reusita nu depinde nici de model nici de aparat ci depinde de fotograf daca stie sa punain practica regulile fotografiei.Eu sunt de parere ca nu toti pot deveni fotografi la fel cum nu toti suntem pictori sau muzicieni,fiecare are un anumit dar si o inclinatie catre ceva....putem sa devenim toti o generatie copy paste dar nu putem niciodata imita cu exactitate originalul.Si bineinteles niciodata nu poti spuen ca stii totul,oricand si de la oricine poti invata ceva nou fie de la cineva mai experimentat fie de la cineva mai putin experimentat.Omul cat traieste invata.Cat despre a nu te lasa influentat de parerei.....fotografia este o arta asadar trebuie sa existe si critici ai acestei arte care sa isi dea parerea daca fotografia este buan sau nu....in caz contrar tot proporul am fi un popor de ......detoate sa zic asa daca nu ar mai exista pareri si gusturi si daca nu s-ar putea comenta acele pareri si gusturi.Parerea mea este ca intre a capta o imagine cu un aparat profesional si a creea o compozitie fotografica artistica...e o diferenta de la cer pana sub pamant ca pana la pamant ar fi prea aproape.Pentru a deveni un fotograf de succes trebuei sa ai minte si inima si sa fii umil sa asculti tot timpul ce zic altii sa iei aminte la ce ti se spune si sa nu fii invidios pe altii daca stiumai mult decat tine,mai degraba sa ravnesti sa ajungi la fel sau mai bun ca ei.Succes!

    RăspundețiȘtergere
  3. Stivi .. un mare talent, o adevarata comoara! Un om sincer si deschis, cu o inima mare si iubitoare. Cand l-am vazut, cu putin timp in urma, necunoscandu-ne decat pe internet, am fost placut surprinsa sa descopar naturaletea lui, bunatatea si veselia lui emanate prin fata lui senina. Te simti bine in prezenta lui si are atatea idei faine si ge-ni-a-le. ( are si simtul umorului si te amuza vrand-nevrand).
    As putea scrie mai multe, dar ma opresc, sa nu se supere ca "l-am descoperit" :))
    Faci o treaba excelenta, keep going! O sa devii cel mai bun dintre cei mai buni, dar cum ziceai si tu, trebuie multa munca, pasiune si daruire. Domnul sa te binecuvanteze !! >:D<

    RăspundețiȘtergere

Poţi să-mi vorbeşti, fiindcă-mi place să ascult!