vineri, 24 decembrie 2010

Ce vei face azi?

 E agitaţie mare, forfotă, zgomot de nedescris. Întreaga lume parcă e în transă, înaintează mecanic spre magazine căutând să facă ultimele cumpărături. Unii îşi cumpără fructe, în special portocale, ca să le coloreze seara. Alţii îşi cumpără haine noi, ca să se simtă bine în pielea lor. E greşit ceea ce fac ei? Nu, chiar deloc, e normal. Fiecare dintre noi face asta.

Dar… dar, unii pierd esenţa. Uită că pe lângă bradul ce ascunde dedesubtu-i doar surprize şi cadouri imense, pe lângă colindătorii îmbujoraţi şi bucuroşi e ceva mai mult, mult mai mult de atât.

E Crăciunul care astăzi bate-n poartă. Se naşte iar Isus, dar nu mai ştiu a câta oară, căci au trecut mai mult de 2000 de ani. În acest an are nevoie de Betleemul din Iudeea, dar nu cu ieslea rece ci vrea ca acesta să fie plin de case calde şi primitoare.Şi de această dată vrea o stea, care să-i conducă pe magii din Răsărit. Vrea ca magii să-i aducă aur, smirna şi tămâia îmbietoare, fiindcă au primit şi ei acea veste îmbucurătoare.

Dar azi, n-avem nici Betleem cu case calde, n-avem nici stea şi nici măcar un mag. Vei vrea să faci ceva c-al nost Emanuel să vină jos din cer? Vei fi tu gata azi să-ţi faci din inimă un Betleem micuţ, c-o casă primitoare? Chiar de nu ai o casă, El vine şi-ntr-o iesle. Vrea doar atât, să-L laşi ca să se nască, să-ţi poat-aduce buna veste. Vrei să fi steaua călăuzitoare, să-i duci la prunc pe cei ce se închină?În noapte sfântă, vrei să fii lumină? Vrei să-ţi transformi fiinţa în aur, smirnă şi tămâie? S-aduci pe-altar sclipire, plăcut miros că s-a născut al nostru Mire?


Vei vrea să fii în fiecare zi un Betleem? De nu vei vrea, spune-mi atunci, unde se naşte-al tău Emanuel şi veşnic Dumnezeu?

Un comentariu:

  1. Ramy ...
    am ramas iara uimit...
    credeam ca o sa scrii doar despre cadouri, pomi impodobiti si spiritul cariunului din ziua de azi ...
    foarte frumos ...
    Eu lam chemat din nou in viata mea ....
    Il iubesc si vreau sa fiu o stea, o stea calauzitoare in intunericul lumii ...
    Eu nu lam primit pe ,,copilul" ce ma mantuit doar intr-un coltisor al inimii ci spun k il primesc sa imi inunde inima :X sa o ocupe toata numai El :X
    Semnat Eu

    RăspundețiȘtergere

Poţi să-mi vorbeşti, fiindcă-mi place să ascult!